Sprawozdanie z działalności Zarządu Komisarycznego ROD Elektron za okres od sierpnia do października 2024

Sprawozdanie z działalności Zarządu Komisarycznego ROD Elektron za okres od sierpnia do października 2024

Sprawozdanie z działalności Zarządu Komisarycznego ROD Elektron za okres od sierpnia do października 2024

  1. W związku z niewielką liczbą podanych stanów liczników wody w roku 2023, tylko 173 na 1106 działek,  wprowadziliśmy nowy system spisu w/w liczników, które są umieszczone na działkach, aby uniknąć strat finansowych z tego tytułu.
  2. Zakończyliśmy sprawdzanie umów zawartych z dostawcami usług stałych. Zostały podpisane aneksy do umów aktualizujące dane oraz stawki za ich wykonanie, ze względu na niezgodność kwot zawartych w umowach z kwotami na wystawianych rachunkach. W przypadku faktur, których wysokość zależy od ilości odbieranych kontenerów (śmieci , gałęzie) oraz czyszczenia punktów sanitarnych, opróżniania szamb na terenie wspólnym została wdrożona procedura kontroli przez gospodarza ogrodu polegająca na potwierdzeniu ilości odebranych kontenerów, wyczyszczonych toalet czy opróżnionych szamb.
  3. Przy zakupach części do naprawy urządzeń została wdrożona procedura kontroli zasadności zakupu oraz potwierdzenia, że ich cena jest ceną rynkową przez wiceprezesa ZK jednocześnie będącego przewodniczącym Komisji Technicznej.
  4. Dla przejrzystości rozliczenia dotacji zostało wydzielone subkonto na rachunku bankowym.
  5. Zleciliśmy wykonanie bilansu oraz sprawozdania finansowego za rok 2023 pani księgowej z OFK w Siedlcach, co, niestety, będzie nas dodatkowo trochę kosztowało, ale daje nam nadzieję uporządkowania spraw księgowych na przyszłość. W związku z tym podjęliśmy kroki prawne w celu wyegzekwowanie tej kwoty od Biura Rachunkowego IR COMPLETE z ich polisy ubezpieczeniowej.
  6. Pani księgowa z OFK wygenerowała noty zawierające kwoty za zużytą energię elektryczną w roku 2023. Jest to niestety sucha informacja, bo w/w biuro księgowe nie wprowadziło do programu księgowego ilości zużytych kWh oraz wpłat działkowców na ten poczet. Dokładne wyliczenia działkowcy otrzymają na początku 2025 roku (wg. informacji otrzymanych z OFK). Skonsternowanym działkowcom dokładnych informacji, łącznie ze sprawdzaniem ich wpłat w systemie bankowym udzielają pracownica administracyjna – Sandra Kiljańczyk i p. Ewa Michałek-Czerepak- prezes ZK.
  7. Komisja Techniczna w osobach: p. Krzysztof Łapiak – wiceprezes ZK oraz p. Andrzej Zaperty- członek komisji przeprowadzili przegląd wszystkich działek pod względem ich zagospodarowania. Z przeglądu został utworzony stosowny protokół, a w przypadku działek budzących wątpliwości zostały wysłane zawiadomienia do ich dzierżawców.
  8. W dniu 06. br. zaczęto realizację zadań z MIAD 2024, a ukończono je 11.10. br. W ich realizacji znamienitą rolę odegrał p. Andrzej Zaperty, który dokonywał zamówień, wysyłał oferty, czuwał nad prawidłowością umów i protokołów odbioru prac. Wiele prac p. Andrzej Zaperty i p. Krzysztof Łapiak z pomocą gospodarza ogrodu wykonali osobiście tj. nasadzenia 200 roślin. Sprawozdania merytoryczne i finansowe poparte zebraną dokumentacją zostały dostarczone we właściwym terminie do Wydziału Środowiska  w Urzędzie Miasta i Gminy Piaseczno. Sprawozdanie przyjęto bez zastrzeżeń, a komisja z w/w urzędu oceniła wykonanie projektu pozytywnie.
  9. Podpisaliśmy umowę z dostawcą energii elektrycznej gwarantującym nam stałą cenę w roku 2025 za 1 kWh na poziomie obecnej tarczy energetycznej. W przypadku obniżki kosztów energii ustalonej przez państwo dostawca również obniży nam koszty do tego poziomu.

Pozdrawiamy

Zarząd Komisaryczny ROD ELEKTRON

Facebook