Komunikat Komisji Rewizyjnej ROD „Elektron”
Komunikat Komisji Rewizyjnej ROD „Elektron”
Komisja Rewizyjna ROD „Elektron” działając na podstawie zapisów Statutu PZD §91 i §92, przeprowadziła kontrolę wybranych zagadnień w wybranym okresie.
Zakres przeprowadzonej kontroli:
a) kontrola uchwał podjętych przez Zarząd Komisaryczny,
b) kontrola wydatków poniesionych przez ogród,
c) kontrola zadłużenia działkowców,
d) wyrywkowa kontrola zweryfikowanych teczek działkowców,
e) kontrola umów zawartych na rok 2020 niezbędnych dla prawidłowego działania ogrodu w roku 2020, do czasu wybrania Zarządu ROD „Elektron” w Szczakach spośród członków PZD będących właścicielami działek w ROD „Elektron”,
f) kontrola innych dokumentów.
Okres objęty kontrolą: 12.09.2019 r. – 31.12.2019 r.
W wyniku przeprowadzonej kontroli zespół kontrolujący Komisji Rewizyjnej skierował do kontrolowanego Zarządu 12 wniosków i zaleceń.
Wśród wniosków i zaleceń znalazły się:
- Zespół kontrolujący wnioskuje o przedstawienie na Walnym Zebraniu działkowców propozycji działań Zarządu Komisarycznego ROD „Elektron” mających na celu ograniczenie wydatków związanych z gospodarką odpadami.
- Mając na względzie koszty ponoszone przez działkowców wynikające ze świadczeń dla Zarządu Komisarycznego, wnioskuje się o pilne określenie przez Zarząd Komisaryczny terminu zakończenia weryfikacji teczek działkowców;
- Zespół kontrolujący przypomina o konieczności przekazywania osobom, od których pobiera się dane osobowe, zawiadomień według wzoru opracowanego przez PZD (klauzule informacyjne RODO), a których to do tej pory Zarząd nie przekazywał działkowcom oraz wnioskuje o pilne uzupełnienie brakujących zawiadomień w zweryfikowanych teczkach;
- Zespół kontrolujący wnioskuje się o pilne uzupełnienie zaniedbań, dotyczących zawierania umów z wykonawcami usług zapewniających prawidłowe działanie ogrodu oraz podjęcie działań w pozostałych sprawach przedstawionych w pkt. 7 ust. 5 niniejszego Protokołu kontroli. Nie zawarcie umów określonych w lit. a.-c. ww. ustępu. grozi paraliżem działalności ogrodu. Natomiast z tytułu nie podjęcia działań określonych w lit. d.-f. ogród może być obciążony karami administracyjnymi.
- W związku z nie podjęciem przez Zarząd Komisaryczny działań w zakresie realizacji Uchwały nr 5/2019 Komisji Rewizyjnej ROD „Elektron” z dnia 16 listopada 2019 roku
w sprawie zwołania nadzwyczajnego walnego zebrania w ROD „Elektron” w Szczakach w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 lutego 2020 r. wnioskuje się o niezwłoczne podjęcie stosownych ustaleń.
Protokół kontroli został przekazany również do organu powołującego aktualny zarząd, czyli do Okręgowego Zarządu Mazowieckiego PZD.
Obecnie trwa kontrola obejmująca pracę Zarządu w okresie od 14.06.2019 r. do 12.09.2019 r.